سئو برای محتوای تعاملی (Quiz Poll)
بهترین 21 سازنده آزمون آنلاین برای افزایش تعامل کاربر در سال 2023 ایوسی
تولید محتوای بهروز و مرتبط با موضوعات داغ روز، یکی از موثرترین راهها برای جلب توجه مخاطب و افزایش ترافیک سایت است. این نوع محتوا نه تنها علاقه فوری مخاطبان را برمیانگیزد، بلکه شانس دیده شدن در موتورهای جستجو و شبکههای اجتماعی را افزایش میدهد. برای موفقیت در این زمینه، باید همواره بر آخرین اخبار و روندهای حوزه کاری خود نظارت داشته و سریعا به آنها واکنش نشان دهید. ساختاردهی صحیح محتوا، کلید اصلی در ایجاد تجربه خواندن روان و لذتبخش برای مخاطب است. یک محتوای خوب ساختاریافته، نه تنها خوانایی را افزایش میدهد، بلکه به کاربران امکان این موضوع را میدهد تا به سرعت اطلاعات مورد نیاز خود را پیدا کنند.
با رابط متن آزاد آن، می توانید به راحتی یک مسابقه با طراحی متفکرانه و متناسب با برند و مخاطبان خود ایجاد کنید. تصاویر مارک خود را با ویرایشگر درون برنامه ای آن ویرایش کنید، ویدیوها، GIF، تم ها و پس زمینه ها را وارد کنید یا تایپوگرافی آن را تغییر دهید. با ارائه یک سوال در یک زمان و ارائه مسابقه در یک رابط جذاب و پاسخگو، Typeform به یک رهبر در دنیای آزمون ها و نظرسنجی های آنلاین تبدیل شده است. اگر مرتبسازی دادههای جمعآوریشده دشوار است و به شما در شناسایی روندهای کلیدی کمک نمیکند، بیفایده است. اطمینان حاصل کنید که دادههایی که جمعآوری میکنید میتوانند به روشی که برای شما آسان است، در برنامه صادر یا تجزیه و تحلیل شوند.
اگه صفحهای که لینک بهش اشاره داره دیگه وجود نداره، میتونی از Redirect 301 استفاده کنی تا کاربر به یه صفحه مرتبط هدایت بشه. اگه سایتت مشکل خزش یا ایندکس شدن داشته باشه، ممکنه صفحاتت تو نتایج جستجو ظاهر نشن و این یعنی کاهش بازدید و ترافیک. ایجاد نسخه پشتیبان یا کپی پرسشنامه خود در وب سایت دیگر شما هرگز به این آسانی نبوده است. نظرات و پاسخ ها را میتوان در قالب های مختلف نمایش داد، یکی از موثرترین آنها شیوه نوار پیشرفت (Progress Bar) است. همچنین میتوانید نتایج نظرسنجی وردپرس را از طریق فرمت متنی درج کنید، سپس میتوانید مقاله خود را با متغیرهای پویا بنویسید. به سادگی نتایج کامل نظرسنجی وردپرس را نمایش دهید یا آن را به هر سؤال یا پاسخی فیلتر کنید تا اطلاعات مورد نظر خود را از نظرسنجی دریافت کنید.
اینفوگرافیک ساده ترین فرم محتوای تعاملی است و یک سطح بالاتر از داده های استاتیک و غیر تعاملی است که درست کردن آن نیاز به منابع زیادی ندارد. استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی در سئو میتواند فرآیند بهینهسازی سایتها را تسهیل کند و به افزایش رتبه و جذب ترافیک کمک کند. هر یک از این ابزارها ویژگیهای منحصربهفردی دارند و میتوانند به صورت جداگانه یا ترکیبی برای بهبود استراتژیهای سئو مورد استفاده قرار گیرند. استفاده از محتوای چندرسانهای مانند ویدئوها، پادکستها و اینفوگرافیکهای تعاملی به کاربران اجازه میدهد تا تجربهای فراگیر و پویا داشته باشند. بهعنوان مثال، ویدئوهای تعاملی که در آن کاربران میتوانند انتخابهای خود را انجام دهند یا نظرات خود را به اشتراک بگذارند، راهی جذاب برای افزایش تعامل است. این نوع محتوا نه تنها جذابتر است، بلکه باعث ایجاد تجربهای منحصر به فرد برای هر کاربر میشود.
این چکلیست شامل ۴۱ نکته مهمه که اگه اونا رو رعایت کنی، میتونی رتبه سایتت رو بالا ببری و ترافیک ارگانیکت رو بیشتر کنی. نه تنها در زمان صرفه جویی می کنید، بلکه به طور مؤثرتری محتوا جدید ایجاد می کنید، زیرا محتوایی را که قبلاً می دانید با مخاطبان شما طنین انداز می شود، با تغییر شکل مجدد برای آنها جذاب است. راه های مختلفی برای ایجاد محتوای تعاملی وجود دارد، اما بهترین کار امتحان کردن محتوا نسبت به زمینه کاری است تا به بهترین نوع آن دست پیدا کنید. این سؤالات هم تعامل بیشتری ایجاد کرده و هم داده های معتبری به شما میدهد که مخاطب اصلی کسب و کار شما به چه چیزهایی علاقه دارند. کارهایی همانند تولیدمحتوای ویدیویی و پادکستهای یوتیوب برای ایجاد محتوا تعاملی موثر است.
ممکنه به خاطر ترافیک زیاد باشه یا اینکه یه مشکل فنی در سرور وجود داره که نیاز به رفع سریع داره. از ابزارهایی مثل Google Search Console برای شناسایی این خطاها استفاده کن و مطمئن شو که هیچ کدوم از صفحاتت با این ارورها روبهرو نیست. در بهینهسازی عناوین و توضیحات متا، استفاده از کلمات کلیدی میتواند تأثیر مثبتی داشته باشد. این عناوین و توضیحات متا باید به گونهای نوشته شوند که ضمن پاسخگویی به نیاز مخاطب، جذابیت لازم برای کلیک را نیز داشته باشند. این اقدامات، نه تنها باعث جذب کاربران جدید میشوند، بلکه باعث ایجاد اعتبار و اعتماد نزد مشتریان میگردند. گزینه دیگری برای نمایش نظرسنجی یک بار برای کاربرانی که قبلاً آن را پر کرده اند نیز وجود دارد.
هرچی صفحات سایت سبکتر باشن، سریعتر بارگذاری میشن و این یعنی رتبه بهتری در نتایج جستجو و تجربه کاربری بهتری. تصور کن گوگل یه آدمه و توی یه مهمونی شلوغه که کلی اطلاعات از همه طرف بهش میرسه. دادههای ساختاریافته یا همون Structured Data، مثل اینه که اطلاعات سایتت رو توی یه قالب مرتب و واضح به گوگل تحویل بدی. این کار باعث میشه گوگل راحتتر بفهمه محتوای صفحت دقیقاً درباره چیه و بتونه اون رو بهتر توی نتایج جستجو نمایش بده. استفاده از پروتکل HTTPS و دیگر روشهای امنیتی میتواند به کاربران اطمینان دهد که سایت قابل اعتماد است.
برای تصاویر سایتتان حتماً از تگ alt استفاده کنید و در این تگ از کلمه کلیدی استفاده کنید. وقتی تگ Alt میگذارید به گوگل میگویید که موضوع عکس چیست و چه ارتباطی با متن دارد. استفاده از عکس، ویدیو و محتوای چند رسانهای علاوه بر اینکه به زیبایی ظاهری و خوانایی محتوا کمک میکند، باعث میشود نرخ پرش کمتر و زمان توقف کاربر در صفحه شما بیشتر شود. اما از نظر گوگل هر چه کاربر زمان بیشتری در صفحه شما باشد، یعنی محتوای شما برایش مفید بوده و نیازی نبوده لینک دیگری باز کند. در این مقاله اول کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا میشویم، سپس سراغ تکنیکهای سئو محتوا میرویم.
همچنین، بهینهسازی تصاویر و ویدئوها برای بارگذاری سریع در دستگاههای مختلف، از جمله موبایل، اهمیت زیادی دارد. استفاده هوشمندانه از عناصر بصری میتواند زمان ماندگاری کاربران در صفحه را افزایش دهد و نرخ تعامل را بالا ببرد که هر دو از فاکتورهای مهم در تولید محتوای موثر هستند. بهعنوان مثال، آزمونها یا نظرسنجیهای هفتگی میتوانند کاربران را به بازدیدهای مکرر تشویق کنند. این نوع محتواها نشان میدهند که شما به نیازها و علایق کاربران توجه میکنید و به آنها ارزش میدهید. بهعنوان مثال، ارائه محتوای تعاملی که به کاربران در تصمیمگیریهای خرید کمک میکند، میتواند حس اعتماد به برند را تقویت کند و احتمال خرید از سایت شما را افزایش دهد. بله، هر سایتی که میخواد در گوگل و دیگر موتورهای جستجو رتبه خوبی بگیره، نیاز به سئو تکنیکال داره.
یکی از مهمترین مزایای بازاریابی محتوایی تعاملی، افزایش سطح تعامل کاربران با محتوا است. به دلیل مشارکت فعال کاربران، مدت زمانی که آنها با محتوا درگیر هستند، افزایش مییابد. این سطح تعامل بالاتر منجر به بهبود نرخ تعاملات در شبکههای اجتماعی، افزایش مدت زمان حضور در سایت و تقویت رابطه کاربر با برند میشود. یکی از سادهترین و در عین حال مؤثرترین روشها برای تعامل با مخاطبان، استفاده از نظرسنجیها و رایگیریهاست. این ابزار به کسبوکارها امکان میدهد تا نظرات، ترجیحات و بازخوردهای مخاطبان خود را در زمان واقعی جمعآوری کنند. مخاطب از طریق شرکت در نظرسنجی احساس میکند که نظرش اهمیت دارد و این موضوع میتواند تعامل بیشتری ایجاد کند.
این یعنی صفحاتی که دسترسی بهشون سخته، ممکنه توی نتایج جستجو کمتر نمایش داده بشن. امروزه بیشتر جستجوها از طریق موبایل انجام میشن، پس اگه سایتت روی موبایل درست کار نکنه، بخش بزرگی از کاربران رو از دست میدی. موبایل فرندلی بودن سایت به این معنیه که سایتت روی همه صفحهنمایشها، بهخصوص موبایل، به خوبی کار کنه. یکی از مشکلات رایج توی سئو اینه که نسخههای مختلفی از سایتت توی ایندکس گوگل باشه، مثلاً یه نسخه با "www" و یه نسخه بدون اون، یا حتی نسخههای HTTPS و HTTP. این تکراری بودن باعث میشه گوگل محتوای سایتتو بهعنوان کپی در نظر بگیره و روی رتبهبندی سایتت تأثیر منفی بذاره.
بهعنوان مثال، محاسبهگرها یا آزمونهای شخصیسازیشده به کاربران نتایجی متناسب با اطلاعات یا نیازهای آنها ارائه میدهند. این نوع محتوا احساس ارزشمند بودن را در کاربران ایجاد میکند و احتمال بازگشت آنها به سایت شما را افزایش میدهد. لینکهای داخلی به کاربران اجازه میدهند تا بهراحتی بین صفحات مختلف سایت حرکت کنند و به اطلاعات بیشتری دسترسی داشته باشند. از سوی دیگر، لینکهای خارجی نیز سایت را به منابع معتبر متصل میکنند و باعث افزایش اعتبار آن در گوگل میشوند. تکنیکهای پیشرفته بهبود سئوی سایت، به کسبوکارها کمک میکنند تا علاوه بر افزایش ترافیک، بهبود رتبه در گوگل را نیز تجربه کنند.
فقط کافی است انتخاب کنید یک سازمان هستید یا یک شخص، بعد اطلاعاتی مثل اسم سازمان و لینک شبکه های اجتماعی رو وارد کنید. خود افزونه بقیه کارها را می کند و نشانه گذاری اسکیما رو به صفحه اضافه می کند. برای اینکه مطمئن شوید همه موارد درست است، می توانید صفحه اصلی رو در ابزار اعتبارسنجی نشانه گذاری اسکیما وارد کنید. پس از آنکه با مفهوم انواع محتوا و محتوای پیلار و کلاستر آشنا شدید میتوانید ادامه تقویم محتوایی اشتراتژی محور را که در تصویر زیر مشاهده میکنید، تکمیل نمایید. به عناوینی که محتواهای آن عمیق و جامع و کامل باشد، پیلار و به زیرمجموعههای آن که از آن محتوای جامع نشات گرفتهاند، کلاستر میگویند.
البته باید در نظر داشت که برای کاربرانی ایرانی این مورد گزینه خوبی نیست زیرا برای اتصال به درگاه های ایرانی دچار مشکل است. مهمترین بخشها شامل بهینهسازی محتوا، سرعت سایت، استفاده از کلمات کلیدی مناسب، بهینهسازی تصاویر و لینکسازی داخلی و خارجی است. به این ترتیب، میتوانید کلمات کلیدی با رقابت کم را انتخاب کنید که رتبهبندی برای آنها آسان است. و میتوانید درک کنید که کدام کلمات کلیدی احتمالاً بهترین نتایج را برای وبسایت شما به همراه خواهند داشت. این بدان معنی است که این کلمات، کلمات کلیدی ارزشمندی برای بهینهسازی سایت شما هستند. برای کاربران وردپرس، نصب یواست سئو یا رنک مث یک فرایند ساده است که میتواند به طور قابل توجهی رتبه بندی سایت شما در موتورهای جستجو رو بهبود ببخشد.
اگر بتوانید اشتراکهای بیشتری از محتوای خود بدست آورید، این فرایند میتواند به یک ابزار تولید سرنخ عالی تبدیل شود، زیرا به افراد بیشتری دسترسی دارید و برندسازی و بهتر انجام میشود. گاهی اوقات به کمک اینفوگرافیک میتوانید چکیده یک موضوع یا مطلب را به شکل عکس درآورید تا در عین سادگی، به جذابیت محتوای خود بیافزایید. به عنوان مثال، میتوانید محتوای قابل اشتراکگذاری ایجاد کنید و یک تماس برای اقدام برای اشتراکگذاری، برچسبگذاری یا ارسال به دوستی که میتواند ارتباط برقرار کند، داشته باشید. تبلیغات دهان به دهان یکی از قدرتمندترین ابزارهای بازاریابی است، و حتی اگر به طور طبیعی اتفاق بیفتد، دلیلی وجود ندارد که نتوانید مخاطبان خود را برای مشارکت تشویق کنید. به ویدیوهای یوتیوب، پستهای وبلاگ و پادکستها فکر کنید، اشکال طولانیتر محتوا را میتوان به راحتی در چندین قطعه کوچک از محتوا تغییر کاربری داد.
عناوین متا و توضیحات جذاب و توصیفی میتوانند نرخ کلیک (CTR) را افزایش دهند و همین موضوع بهطور مستقیم بر رتبه سایت تاثیر میگذارد. هرچه توضیحات متا مرتبط و ترغیبکنندهتر باشد، کاربران بیشتری به بازدید از سایت ترغیب میشوند. تلاش ، تجربه و مشتری مداری از سرمایه های اصلی ما در جهت کسب اعتماد مشتریان است به عقیده ما از اصول مهم یک تجارت ، رضایت مشتری است. ویژگی های سفارشی سازی افزونه ساخت نظرسنجی، پرسشنامه و آزمون وردپرس اجازه میدهد تا استایل های نظرسنجی، کوئیز و آزمون وردپرس را بصورت نامحدود و با تنظیمات و گزینه های زیادی ایجاد کنید. عرض و موقعیت را میتوان به سادگی با یک نوار لغزنده (اسلایدی) و رنگ ها توسط یک انتخابگر رنگ مشخص کرد.
با استفاده از ابزارهای Google Suggest، AnswerThePublic یا حتی بررسی سوالات پرتکرار کاربران توی سایتهای پرسش و پاسخ، میتونی کلی از این کلمات رو پیدا کنی. کلمات کلیدی بلند (Long-Tail Keywords) عباراتی هستن که معمولاً طولانیتر و دقیقتر از کلمات کلیدی رایج هستن. این کلمات جستجوهای خاصتری رو هدف قرار میدن و نرخ تبدیل بالاتری دارن، چون کاربرهایی که این کلمات رو جستجو میکنن دقیقاً میدونن دنبال چی هستن. این کلمات معمولاً مستقیماً به محصولات یا خدمات تو مربوط میشن و هدفشون اینه که کاربران رو به مشتری تبدیل کنن. برای پیدا کردن این کلمات، اول باید ببینی که چه عباراتی بیشترین نرخ تبدیل رو دارن؛ یعنی کدوم کلمات باعث میشن کاربرها از تو خرید کنن یا خدماتت رو استفاده کنن.
اگر نیاز به افزودن فیلترهایی برای گنجاندن یا حذف سایتهای خاص دارید، میتوانید گزارشهای GA4 را بر این اساس سفارشی کنید. رویدادهای کلیدی (که قبلاً به عنوان تبدیل شناخته می شد) مهمترین رویدادهایی هستند که صاحبان سایت می خواهند برجسته کنند. این بخش اولین صفحه ای که بازدیدکنندگان در داخل سایت وارد می شوند و تعداد بازدیدکنندگان این صفحات را نشان می دهد. تایمر مسابقه را میتوانید به عنوان یک تایمر عمومی برای کل مسابقه یا تایمر برای هر سوال تنظیم کنید تا مسابقه شما هیجان انگیزتر گردد. آنها به ما نشان میدهند که هر بخش از یک مطلب یا یک مقاله راجع به چه موضوعی است.
اگر به نوع خاصی از نمودار نیاز دارید، به راحتی میتوانید یک نمودار دایره ای، نمودار میله ای، نمودار رادار، نمودار خطی یا نمودار قطبی را انتخاب کنید. این نمودارها مسئول مصور سازی هر نظرسنجی، پرسشنامه یا جزئیات نظرسنجی به روشی زیبا و مدرن هستند. نظرسنجی از سبک جدول برای نمایش پاسخ ها استفاده میکند، اما میتوانید طرح بندی لیست نظرسنجی کلاسیک را با یک کلیک تنظیم کنید. خروجی PDF میتواند شامل نمودار برای هر سؤال در سند PDF شما باشد و همچنین میتوانید PDF خود را بدون نمودار صادر کنید. هر صادرات نظرسنجی دارای یک فایل قالب جداگانه است، بنابراین با دانش CSS به راحتی میتوان آن را سفارشی کرد.
مثلاً برای معرفی یک کسبوکار محلی، از اسکیمای Local Business استفاده میکنیم و برای معرفی یک محصول، از اسکیمای Product استفاده میکنیم. حال که با انواع محتوا آشنا شدهاید و متوجه شدهاید که هر نوع محتوا مناسب چه مرحلهای از قیف بازاریابی و سفر مشتری هستند، لازم است تا با مفهوم پیلار و کلاستر نیز آشنا شوید. برای سفارش آنلاین سئوی پیشرفته کافیست در سایت ثبت نام نموده و سفارش آنلاین سئوی پیشرفته ثبت نمائید تا بلافاصله فاکتور دریافت نمائید و سپس تصمیم گیری فرمائید. برای پیدا کردن این مشکلات، میتونی از ابزارهایی مثل Screaming Frog یا Google Search Console استفاده کنی. این ابزارها بهت نشون میدن کجا ریدایرکتهای زنجیرهای یا حلقهای اتفاق افتاده و باید اون ریدایرکتها رو اصلاح کنی تا مستقیم به مقصد نهایی برسونن و مسیر رو کوتاهتر کنن.
بازاریابی محتوایی تعاملی فرصتی منحصربهفرد برای برندها فراهم میکند تا با کاربران خود ارتباطی عمیقتر و مؤثرتر برقرار کنند. با افزایش تعامل، جمعآوری دادههای ارزشمند و بهبود تجربه کاربری، این رویکرد میتواند تأثیر چشمگیری بر رشد و موفقیت کسبوکارها داشته باشد. با بهکارگیری تکنیکها و ابزارهای مناسب، شما میتوانید محتوای جذاب و پویایی ارائه دهید که نه تنها تعامل کاربران را افزایش میدهد، بلکه وفاداری و نرخ تبدیل آنها را نیز بهبود میبخشد. یکی از اصلیترین عوامل موفقیت در سئوی سایت، تولید محتوای باکیفیت، مرتبط و منحصربهفرد است. به همین دلیل، تولید محتوایی که نیازها و سؤالات مخاطبان را برآورده سازد و بهطور مستقیم به نیازهای آنها پاسخ دهد، اهمیت بسیاری دارد.
همچنین، اطمینان حاصل کنید که تمام صفحات سایت شما به یکدیگر متصل هستند و هیچ لینک شکستهای وجود ندارد. با پیروی از این راهکار، میتوانید اعتبار صفحات خود را افزایش داده و باعث بهبود رتبه سایت در گوگل شوید. محتوای تعاملی به دلیل افزایش تعامل کاربران و زمان بیشتری که آنها در سایت میگذرانند، میتواند به بهبود رتبهبندی سایت در موتورهای جستجو کمک کند. گوگل و سایر موتورهای جستجو تمایل دارند سایتهایی که کاربران بیشتری را جذب میکنند و تعامل بیشتری دارند، رتبهبندی بهتری داشته باشند. بازاریابی محتوایی تعاملی به کمک استراتژیهای مختلفی میتواند تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشد.
با این کار گوگل میتواند محتوای شما را در نتایج جستجو با اطلاعات بیشتری مثل ستارههای امتیازدهی، تصویر محصول و یا حتی لینکهای مستقیم به بخشهای مختلف سایت نمایش دهد. بطور کلی توسط سرویس زی لایسنس میتوانید برای کلیه پروژه های php، اسکریپت، سیستم های فروشگاهی، سایت ساز، قالب، افزونه و هر آن چیزی که میخواهید مجوز و لایسنس تعریف کنید. این افزونه با ارائه API اختصاصی می تواند بستری را فراهم سازد تا بتوانید روی تمامی محصولات خود لایسنس بگذارید. استفاده از تصاویر و ویدیوهای تعاملی زمینه را برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربر فراهم میکند. همچنین از ابزارهایی مانند پرسش و پاسخ، کوییز و نظرسنجی برای ایجاد تعامل بیشتر با کاربر استفاده کنید.
عمق خزیدن سایت یا Crawl Depth به تعداد کلیکهایی که موتورهای جستجو مثل گوگل باید انجام بدن تا به یه صفحه خاص از سایتت برسن اشاره داره. بهعبارت دیگه، هر چقدر یه صفحه از صفحه اصلی سایتت دورتر باشه و برای رسیدن بهش نیاز به چندین کلیک باشه، احتمال اینکه بهخوبی توسط موتورهای جستجو دیده و ایندکس بشه، کمتره. برای اینکه مطمئن بشی سایتت برای موبایل بهینهست، میتونی از ابزار Mobile-Friendly Test گوگل استفاده کنی. این ابزار بهت نشون میده که آیا سایتت روی موبایل خوب نمایش داده میشه یا نه، و اگه مشکلی هست، چطور میتونی اونو رفع کنی. از طراحی واکنشگرا (Responsive Design) استفاده کن تا صفحات سایتت خودبهخود با هر سایز صفحهنمایشی تطبیق پیدا کنن. برای اینکه مطمئن بشی سایتت از HTTPS استفاده میکنه، فقط کافیه به نوار آدرس مرورگرت نگاه کنی.
همچنین تولید محتوای کامل و جامع که به سوالات کاربران پاسخ میدهد، میتواند رتبه شما را در نتایج جستجو بهبود بخشد. عناوینی که صرفاً برای جلب کلیک طراحی شدهاند اما با محتوای اصلی همخوانی ندارند، میتوانند اعتماد مخاطب را خدشهدار کنند. همچنین، توجه به اصول سئو در نگارش عناوین، مانند استفاده از کلمات کلیدی مرتبط، میتواند به بهبود رتبه محتوا در نتایج جستجو کمک کند. به یاد داشته باشید که عنوان باید خلاصهای دقیق و جذاب از محتوای اصلی باشد و خدمات تولید محتوا را به خوبی منعکس کند. با استفاده از الگوریتمهای پیچیده، هوش مصنوعی میتواند دادههای مرتبط با کاربران و موتورهای جستجو را تجزیه و تحلیل کرده و راهکارهایی برای بهبود استراتژیهای سئو ارائه دهد.
این یه فرصت خوبه که بدون نیاز به تولید محتوای جدید، لینکهای جدید به دست بیاری. ممکنه محتواهای قدیمیت نیاز به بهروزرسانی داشته باشن یا حتی بعضی از صفحات دیگه نیازی به وجودشون نباشه. با بازبینی محتوا میتونی کارایی سایتت رو بهبود بدی و محتوای جدیدتری که به نیاز کاربران میخوره رو جایگزین کنی. متا دیسکریپشن توضیح کوتاهی از محتوای هر صفحه هست که زیر عنوان صفحه توی نتایج جستجو نمایش داده میشه. اگه متا دیسکریپشن تکراری، از دست رفته یا خیلی کوتاه باشه، گوگل ممکنه صفحت رو کمتر در نتایج نشون بده. ریدایرکتهای 302 به موتورهای جستجو میگن که یه انتقال موقتیه و صفحه اصلی قراره به زودی برگرده.
https://seohacker.academy/product/seo-course-gray-hat-mastering/