تبلیغات اینستاگرام؛ راهی برای افزایش نرخ کلیک2023-01-21

نرخ کلیک چیست؟ 10 نکتۀ کاربردی برای بهبود آن وی‌پدیا بلاگ صباویژن

با فعالیت اصولی و هدفمند در این شبکه اجتماعی ، می‌توانید کسب و کار خود را متحول کنید. به همین جهت «فرادرس» فیلم آموزش کسب و کار در اینستاگرام را در ۱ ساعت و ۴۵ دقیقه و ۷ درس تدوین کرده است. قبل از شروع فعالیت برای جذب مشتری در اینستاگرام، اطمینان حاصل کنید که حساب کاربریتان تجاری است. اگر از حساب کاربری شخصی برای کسب و کار خود استفاده می‌کنید، آن را به حالت تجاری تغییر دهید. برای این کار چرخ‌دنده را در گوشه بالا و راست صفحه پروفایل خود انتخاب کنید.

Contact Us
https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
Email: info@www.hamyarit.com
Phone: 09145622900
, iran, iran

نرخ کلیک یا CTR چیست؟ محاسبه و افزایش نرخ کلیک سایت و تبلیغات

در آینده، خریدهای آنلاین از طریق اینستاگرام احتمالاً بیشتر و راحت‌تر خواهد شد، که فرصت‌های جدیدی برای برندها در جهت افزایش فروش آنلاین ایجاد خواهد کرد. با رشد محتوای ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی، اینستاگرام نیز به طور فزاینده‌ای بر ویدئوهای کوتاه تأکید می‌کند، به ویژه با معرفی ویژگی‌هایی مانند ریلز (Reels). این قابلیت به برندها این امکان را می‌دهد که محتوای تبلیغاتی خود را به روشی خلاقانه و جذاب‌تر به نمایش بگذارند. ویدئوهای کوتاه در ریلز به دلیل تاثیرگذاری بالاتر و قابلیت اشتراک‌گذاری بیشتر، به سرعت در حال محبوبیت هستند.

درس پنجم و ششم تکنیک‌های کاربردی در اینستاگرام و روش‌های جذب فالوور را بیان می‌کند. در نهایت، درس هفتم به بیان تکنیک‌های بازاریابی و افزایش فروش می‌پردازد. کاربران انتظار دارند که آیکون شبکه‌های اجتماعی در فوتر وب‌سایت قرار داشته باشد. اگر شغل شما عکاسی است یا نیاز به انتشار تصاویر قبل و بعد از کار دارید، با استفاده از تکنیک‌هایی می‌توانید فید اینستاگرام خود را به وب‌سایتتان متصل کنید. برای مثال در تصویر زیر دیجی‌کالا، آدرس شبکه‌های اجتماعی خود را در فوتر وب‌سایتش قرار داده است.

تبلیغات شاپینگ، یکی از روش‌های تبلیغات پولی ترکیبی است که به راحتی به مشتریان بالقوه دسترسی پیدا می‌کنید. برای مثال، اگر عبارت «رزرو هتل در کیش» را جستجو کنید، تبلیغات سایت‌هایی مثل اسنپ‌تریپ یا فلای تودی در نتایج نمایش داده می‌شود. استراتژی PPC (Pay-Per-Click) تبلیغات شامل نتایجی است که با برچسب‌های Ad یا Sponsored در بالای صفحات یا پایین نتایج گوگل ظاهر می‌شوند. طبق داده‌های WordStream، نرخ کلیک در اکثر حوزه‌ها بین ۶ تا ۷ درصد است. سپس در تب چهارم از این بخش matched locations را انتخاب کنید تا بتوانید CTR تبلیغات گوگل خود را ببینید. اصطلاح CTR مخفف عبارت Click-through rate است که بهترین ترجمه فارسی برایش «نرخ کلیک» است.

اگر شما این کار را نکنید، گوگل بخشی از محتوای صفحه شما – مرتبط با چیزی که مخاطب جست‌وجو کرده است – به‌عنوان متا دیسکریپشن نمایش می‌دهد. با بهبود این موارد، ORGANIC CTR (نرخ کلیک طبیعی) هم افزایش پیدا می‌کند و ترافیک بیشتری روانهٔ سایت شما می‌شود. چند درصد افرادی که تبلیغ شما برای آن‌ها نمایش داده شده یا سایت شما را در سرپ گوگل (SERP) دیده‌اند، روی آن کلیک کرده‌اند. عناوین و توضیحات، اندازه خلاقه‌ها و ظاهر کلی تبلیغات خود را بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید مشتریان بالقوه خود را از دست بدهید، تبلیغات شما باید به همان اندازه که در دسکتاپ (صفحه نمایش کامپیوتر) موجود هستند، در تلفن همراه نیز قابل دسترسی و جذاب باشند.

افزایش نرخ کلیک با استفاده از تصاویر جذاب

در دنیای امروز که رقابت بین برندها به اوج خود رسیده, داشتن استراتژی تبلیغاتی هوشمندانه در اینستاگرام دیگر یک انتخاب نیست, بلکه ضرورتی غیرقابل انکار است. تنها طراحی محتوای زیبا کافی نیست؛ ترکیب خلاقیت, تحلیل داده‌های رفتار کاربران و اجرای کمپین‌های هدفمند, کلید موفقیت در این پلتفرم است. استفاده از تبلیغات هدفمند در تبلیغات آنلاین روشی بسیار مؤثر برای جذب لید یا مخاطب راغب است. به کمک این نوع از تبلیغات می‌توان کمپین‌های تبلیغاتی را بر اساس ویژگی‌های مشترک مخاطبان هدف سازماندهی کرد و کمپین‌های تبلیغاتی را کاملاُ مرتبط با ویژگی‌های شخصی، رفتار و علاقه‌مندی‌های مخاطب ایجاد کرد. همانند بسیاری از انواع دیگر تبلیغات برنامه‌ریزی شده، مهم‌ترین گام برای افزایش نرخ کلیک شناختن مخاطبان هدف است.

مخاطبان هدف را می‌توان با سن، موقعیت مکانی، شغل و نحوه استفاده از اینستاگرام تعریف کرد. این افراد نگرانی و مسائل مشترک، علاقه‌مندی، آرزو و سبک زندگی مشابه دارند. پس از شناسایی مخاطبان، پرسوناهای مخاطبان هدف خود را تنظیم کنید و هر بار که به تولید محتوا می‌پردازید، یک پرسونا را درنظر بگیرید. تبلیغ پیج اینستاگرام در گوگل ادز امکان‌پذیر است، البته تبلیغ‌کننده باید لینک موردنظر را خودش انتخاب کند. پس از اینکه کاربر، لینکی از اینستاگرام را برای بار اول باز می‌کند، از او سوال می‌شود که آیا لینک در اپلیکیشن اینستاگرام یا مرورگر باز شود.

یعنی اگر ۱۰۰۰ ایمیل شما درست تحویل داده شود و ۵۰ نفر روی لینک کلیک کنند، نرخ کلیک برابر است با ۵ درصد. اگر حروف اول کلمات «Click Through Rate» را کنار هم قرار دهیم، به کلمهٔ CTR می‌رسیم که به‌معنای نرخ کلیک است. با شاخصی به‌نام CTR می‌توانید عملکرد خود را در جذب این ورودی‌ها بسنجید و با چند راهکار ساده، مقدار کلیک‌ها را افزایش دهید. با استفاده از رنگ‌های متضاد و پررنگ و عباراتی مثل «تعداد محدود»، «همین‌الان» یا «فقط تا پایان هفته» حس فوریت به مخاطب القا می‌کنیم.

در حالت دوم در کنار شوینده، محصولی رایگان مثل دستمال نظافت یا دستکش ارائه می‌دهد و این ‌بار با افزایش کلیک بنر تبلیغاتی روبه‌رو می‌شود. هر رنگ احساس خاصی را در مخاطب برمی‌انگیزد و فرهنگ یا پیام‌های مختلفی را در ذهن او تداعی می‌کند. ترکیب درست این رنگ‌ها در جذب و افزایش کلیک بنر تبلیغاتی تأثیر بسزایی دارد.

استفاده از داده‌های ساختاریافته (Schema Markup) می‌تواند به شما کمک کند تا در نتایج جستجو با المان‌های جذاب‌تر مانند ستاره‌ها، نظرات کاربران یا قیمت‌ها نمایش داده شوید. این المان‌ها توجه کاربران را جلب کرده و می‌تواند CTR را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. در کمپین‌های تبلیغاتی مانند Google Ads، CTR تأثیر زیادی بر موفقیت کمپین‌ها دارد. این معیار به تبلیغ‌کنندگان نشان می‌دهد که چقدر تبلیغات برای کاربران جذاب بوده و آیا نیاز به بهینه‌سازی و تغییرات دارد یا خیر. مهم است که هدف‌ها، مخاطبان هدف و پیام‌های تبلیغاتی شما با استراتژی‌های تبلیغات PPC در توییتر هماهنگ شوند.

او پس از سال‌ها تجربه در حوزه دیجیتال مارکتینگ (از سال ۱۳۸۴)، با تشکیل تیم‌های تخصصی در رسانه‌های اجتماعی، از سال ۱۳۹۴ فعالیت رسمی خود را به طور گسترده در تلگرام و اینستاگرام آغاز کرد. در حال حاضر، شویراد در زمینه‌های مختلف تبلیغات دیجیتال نیز فعال است و به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و قدرتمندترین آژانس‌های تبلیغاتی در حوزه سوشال مدیای ایران شناخته می‌شود. برای اینکه اینفلوئنسر مارکتینگ در اینستاگرام باید با یکی از این حساب‌های کاربری محبوب در اینستاگرام ارتباط برقرار کرده و از او بخواهید تا تبلیغات شما را در پیج خودش قرار دهد. هر چه اینفلوئنسر محبوب‌تر باشد، معمولا باید پول بیشتری به او بپردازید. بهترین روش تبلیغ در اینستاگرام از طریق پست گذاشتن، تولید محتوای اورجینال است.

همچنین، با تمرکز بر این گروه خاص، می‌توانید آن‌ها را به سمت خرید از سایت خود هدایت کنید. از تماس تلفنی استفاده کنید تا نیازها و انگیزه‌های مشتریان خود را بهتر بشناسید. نرخ کلیک قاضی خوبی است برای اینکه به ما بفهماند چه قدر در تبلیغات موفق بودیم.

استفاده از ابزارها و تجزیه‌وتحلیل‌ها به تبلیغ‌دهندگان امکان می‌دهد کلمات کلیدی با ارزش بالا را کشف و کمپین‌های خود را مطابق با آن بهینه‌سازی کنند. بهترین تبلیغات استوری اینستاگرام آن‌هایی هستند که شبیه استوری‌های معمولی به نظر می‌رسند. برای طراحی استوری‌های تبلیغاتی، کسب و کارها می‌توانند از عناصر استوری‌های طبیعی اینستاگرام مانند GIF، فیلتر و متن استفاده کنند تا تمایز استوری‌های تبلیغاتی با استوری‌های معمولی کمتر شود. برای مثال در تصویر زیر، نمونه‌ای از تبلیغات در استوری اینستاگرام را مشاهده می‌کنید که از تصویر ثابت برای تبلیغ محصول با ارائه مشوق حمل و نقل رایگان استفاده کرده است. دکمه فراخوانی به اقدام نیز در پایین صفحه با عبارت «حالا خرید کنید» مشخص شده است. قرار دادن آیکون‌های شبکه‌های اجتماعی در فوتر ایمیل، روشی مناسب برای تبلیغ آن‌ها است.

همچنین، به جذب مخاطب با استفاده از علائم نگارشی صحیح، جملات کوتاه و گیرا، ضرب‌المثل‌ها و بازی با کلمات بپردازید تا آن‌ها را به تبلیغات کلیکی خود، علاقمند کنید. در تبلیغاتی که قرار می‌دهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد. مثلاً دعوت به اقدام شما، می‌تواند این باشد که کاربر وارد استوری شود، صفحه را بالا بکشد، وارد وب‌سایت‌تان شود، ایمیل خود را در فرم مربوطه وارد کند تا کد تخفیفی برایش از طریق ایمیل ارسال شود.

از طرفی، بالا بردن نرخ تعامل اینستاگرام کمک زیادی به افزایش آگاهی از برند (Brand awareness) می‌کند که بخشی از موفقیت پیج اینستاگرامتان است. طبیعتاً هر چقدر تعامل در اینستاگرام بیشتر باشد، نشان می‌دهد که کاربران علاقه بیشتری برای تعامل با شما دارند. در واقع، نشان ‌دهنده میزان محبوبیت پیج در میان کاربران است که اینستاگرام هم به این موضوع اهمیت زیادی می‌دهد. افزایش تعامل اینستاگرام به شما کمک می‌کند تا ارتباط موثر و پایداری در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. می‌توان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرم‌های برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد. کاپریلا با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، بهترین و مرتبط‌ترین تبلیغات هدفمند کلیدواژه‌ای را با توجه به کمپین‌های فعال کسب و کار به کاربران نمایش می‌دهد.

بیش از ۵۰ درصد از کاربران اینستاگرام هر ماه به بررسی این برگه می‌پردازند، بنابراین محل خوبی برای تبلیغ است. این تبلیغات به صورت مستقیم در اکسپلور نمایش داده نمی‌شوند، بلکه بعد از کلیک کاربر روی عکس یا ویدیویی مرتبط، به نمایش داده می‌شوند. از آنجایی‌که محتوای این برگه همواره در حال تغییر است، تبلیغات اکسپلور به کسب و کارها اجازه می‌دهد تا در کنار محتوای فرهنگی و پرطرفدار به نمایش درآیند. تبلیغات اینستاگرام، در فید کاربران، استوری‌ها و اکسپلور نمایش داده می‌شوند. اگر از پلتفرم تبلیغاتی اینستاگرام استفاده کنید، تبلیغات شما همانند پست‌های معمولی اما با برچسب «Sponsored» به کاربران نشان داده می‌شود.

در حالی‌که بسیاری دیگر از برندها، مانند سالن‌های زیبایی، رستوران‌ها، آموزشگاه‌ها و…، با استفاده از این نوع تبلیغات مخاطبان و مشتریان خود را افزایش داده‌اند. تبلیغات فروشگاهی اینستاگرام، کاربران را به صفحه توضیحات محصول در اینستاگرام هدایت می‌کنند. افراد، پس از بررسی محصول می‌توانند توسط نسخه موبایل وب‌سایت، کالای خود را خریداری کنند.

آگهی‌های جذاب‌تر معمولاً تعرفه‌های کمتری دارند چرا که نرخ کلیک بهتری دارند. در بخش قبلی در مورد قالب‌های تبلیغاتی موجود در اینستاگرام مانند تبلیغات تصویری و ویدیویی، به تفصیل صحبت کرده‌ایم. خوشبختانه، همان‌طور که در فهرست زیر مشاهده می‌کنید، اهداف از قبل مشخص شده‌اند.

در ادامه توجه شما را به چند نکته برای بهینه‌سازی تیتر خود برای افزایش نرخ کلیک (CTR) جلب می‌کنیم. ربات‌های موتورهای جست‌وجویی مانند گوگل، به رفتار مخاطبان هنگام مراجعه به محتواهای شما توجه زیادی دارند. بنابراین حتما سایتی را برای درج آگهی تبلیغاتی خود انتخاب کنید که مرتبط با حوزه فعالیت کسب‌و‌کار شما باشد. زیرا احتمال این که کاربران آن سایت، مخاطبین هدف تبلیغات شما باشند بسیار بیشتر است. در این مقاله از شویراد، تکنیک‌های کلیدی بهینه‌ سازی تبلیغات بنری در اینستاگرام را بررسی خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از آن‌ها، عملکرد تبلیغات خود را ارتقا داده و نتایج ملموسی کسب کنید. ایجاد اعتماد در میان مشتریان یکی از مهم‌ترین موضوعات روز بازاریابی و تبلیغات است.

آژانس‌های تبلیغاتی برای تبلیغ در تلگرام یا اینستاگرام، متناسب با نوع کسب‌وکار، برای پروموت محتوای آن، پیج یا کانال معرفی می‌کنند؛ کانال‌ها و صفحات بانوان، کودکان، تکنولوژی، اقتصادی، خبری یا ورزشی. یکی دیگر از راه‌های متفاوت‌بودن، درمان کوری بنری و درنتیجه افزایش کلیک بنر تبلیغاتی، افزودن حرکت و تعامل با محتواست. می‌توان از انیمیشن‌های ساده استفاده کرد که بیشتر از 15 ثانیه طول نکشند و بیش از 3 بار لوپ نشوند. در این مطلب راه‌هایی را برای افزایش کلیک بنر تبلیغاتی معرفی خواهیم کرد؛ تکنیک‌هایی که از آن اثر می‌پذیریم و شاید در پس ذهن خود هم به آن‌ها آگاه باشیم. برای درک اهمیت تست A/B روی افزایش نرخ کلیک، به مثال‌های کاربردی از این مدل آزمون و خطای بازاریابی که در ادامه آورده‌ایم، توجه کنید. البته تبلیغات اینستاگرام تنها به تبلیغات بنری و ویدیویی خلاصه نمی‌شود.

قبل از تولید و انتشار محتوا لازم است علایق و نیازهای مخاطبان هدف را به خوبی بشناسید و بر اساس آن اقدام به تولید محتوا در اینستاگرام کنید. این در حالی است که بسیاری از کسب ‌و کارها توجهی به این مسئله ندارند و نتیجه خوبی دریافت نمی‌کنند. بنابراین برای نتیجه گرفتن باید نیاز مخاطب را بشناسید، علایق آنها را بررسی کنید و ببینید تمایل آنها چگونه است. استفاده از اعداد، مانند “5 روش برای افزایش CTR” یا “10 راهکار برتر سئو”، می‌تواند به جلب توجه کاربران کمک کند و CTR شما را افزایش دهد. گوگل از نرخ کلیک به عنوان یک عامل برای ارزیابی کیفیت نتایج استفاده می‌کند.

هر زمان احساس کردید بودجه به درستی تخصیص نیافته است و به هدف موردنظر دست نمی‌یابید، کمپین خود را متوقف کنید. حال که مخاطبان هدف خود را تعیین کرده‌اید، زمان انجام تنظیمات مربوط به نمایش تبلیغ است. اگر قصد دارید که تبلیغات شما تنها در اینستاگرام به نمایش درآید، این بخش برای شما اهمیت زیادی دارد. اگر تنظیمات مربوط به این بخش را انجام ندهید، فیس‌بوک به صورت خودکار تبلیغ شما در هر دو پلتفرم فیس‌بوک و اینستاگرام نمایش خواهد داد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، گزینه «Edit Placements» را انتخاب کنید.

  • این ویژگی به کاربران این امکان را می‌دهد که محصولات شما را به صورت مستقیم از داخل اینستاگرام خریداری کنند، بدون اینکه نیاز به رفتن به وب‌سایت داشته باشند.
  • {
  • توضیحاتی که در صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل، زیر هر عنوان نشان داده می‌شود، تگ توضیحات یا متا دیسکریپشن نام دارد.
  • |}{
  • یادتان باشد اگر می­‌خواهید نرخ CTR را بالا ببرید، به رقبای خود فکر نکنید و عملکرد خود را در نظر بگیرید و خود را با آن بسنجید.
  • |}
  • اگر تعداد زیادی از کاربران بر روی لینک شما کلیک کنند، گوگل آن را به عنوان یک سیگنال مثبت تلقی کرده و ممکن است رتبه صفحه شما را افزایش دهد.
  • بنابراین پست‌های خود را زمان‌بندی کنید تا در روزهای تعطیل و آخر هفته‌ها نیز محتوایی برای انتشار داشته باشید.
  • {
  • این نوع تبلیغات با استفاده از پلتفرم گوگل ادز (Google Ads) انجام می‌شود که یکی از بزرگ‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین است.
  • |}

با بهبود کلی کمپین تبلیغاتی خود، CTR خود را بهبود می‌بخشید که به تبدیل بیشتر منجر می‌شود. به‌جای گفتن «اینجا کلیک کنید»، بگویید «اکنون کتاب الکترونیکی رایگان خود را دانلود کنید! این به مخاطب شما می‌گوید که اگر روی دکمه کلیک کند، کتاب الکترونیکی را دانلود خواهد کرد. این پیام خاص و دقیق است و به مخاطبان ‌کمک می‌کند تا بدانند چه چیزی دریافت می‌کنند.

گزینه‌های مختلفی برای مکان نمایش وجود دارد، از جمله نوار کناری، خوراک خبرها در دسکتاپ یا موبایل، و شبکه مخاطبان. همچنین امکان انتخاب استوری، فید یا هر دو برای نمایش تبلیغات وجود دارد. برای تبلیغات اکسپلور نیازی نیست تا ویدیو یا بنر ویژه‌ای تولید کنید و می‌توانید از یکی از پست‌های پرطرفدار خود بهره بگیرید. برای مثال در تصویر زیر نمونه‌ای از بنرهای کاپریلا را مشاهده می‌کنید که مربوط به مطلب «بازاریابی محتوا چیست» در «مجله فرادرس» است.

{

افزایش ترافیک فروشگاه (Store traffic)

|}

ترکیب این موارد با کلمات و جملاتی که نیازهای مخاطب شما را پوشش می‌دهند، می‌تواند مشتری را به کلیک روی لینک‌های‌تان، ترغیب کند. برای بهینه‌سازی عنوان تبلیغات و بهبود CTR، از کلیدواژه‌های ترند و مرتبط با موضوع، صنف، ویژگی‌های محصولات، مزایای خدمات و… استفاده کنید. باید کاری کنید که کاربر، حداقل برای چندثانیه، روی تبلیغ شما توقف کند. برای این‌کار، قرار دادن ویدیو با یک کپشن مختصر، می‌تواند خیلی به شما کمک کند. یعنی اینکه باید تأثیر مثبتی را بر روی کاربر بگذارد تا مثلاً ترغیب شود وارد پیج شما شود و در صورت نیاز، پیج‌تان را دنبال کند.

در مقابل، بعضی از اینفلوئنسرها در اینستاگرام محبوبیت بسیار زیادی دارند و شخصیت‌هایی دوست‌داشتنی و مثبت هستند که قطعا اینفلوئنسر مارکتینگ به کمک آن‌ها، نتیجه‌ی مثبت خواهد داشت. اگر می خواهید یک حساب کاربری حرفه‌ای اینستاگرام برای تبلیغات داشته باشید، باید فید اینستاگرام شما یک تم مشخص داشته باشد و باید پست‌های شما از این تم تبعیت کنند. استوری اینستاگرام نوعی محتوای گذرا است و بنابراین، نیازی نیست که زمان زیادی برای ایده‌پردازی یا طراحی بهترین اسلایدهای ممکن اختصاص دهید. استوری‌ها به برندها و افراد اجازه می‌دهند تا با اختصاص دادن وقت کمتر به طراحی، خلاقیت بیشتری از خود نشان دهند. با این حال، این گفته به این معنی نیست که شما باید هویت بصری خود را فراموش کنید.

صفحاتی که نرخ کلیک بالاتری دارند، اغلب به‌عنوان محتوایی که بهتر با نیازهای کاربران هم‌خوانی دارد شناخته می‌شوند و احتمال بهبود رتبه آنها در نتایج جستجو بیشتر است. اگر شما یک کسب و کار محلی هستید که به دنبال جذب مشتریان در منطقه‌ی خود هستید، تبلیغات PPC در توییتر می‌تواند به شما کمک کند تا به مخاطبان هدف محلی‌تان دسترسی پیدا کنید و ترافیک بیشتری به کسب‌وکارتان جلب کنید. کسب و کارهایی که خدمات و محصولات خود را به سایر کسب‌وکارها ارائه می‌دهند (Business-to-Business) نیز معمولاً از تبلیغات کلیکی در لینکدین بهره می‌برند. همچنین، پینترست نیز مانند سایر شبکه‌های اجتماعی، به شما امکان می‌دهد نتایج و عملکرد تبلیغات خود را ارزیابی و تحلیل کنید تا بهبود‌های لازم را انجام دهید و کمپین‌های تبلیغاتی خود را بهترین شکل ممکن ارتقا دهید. برای انجام تبلیغات کلیکی در پینترست، می‌توانید از پلتفرم تبلیغاتی پینترست یا همان «پینترست ادز» استفاده کنید. این ابزار به شما امکان می‌دهد تبلیغات خود را به صورت هدفمند و موثر به کاربران پینترست نمایش دهید.

تبلیغات در اینستاگرام https://www.hamyarit.com/blog/%d8%aa%d8%a8%d9%84%db%8c%d8%ba%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%db%8c%d9%86%d8%b3%d8%aa%d8%a7%da%af%d8%b1%d8%a7%d9%85%d8%9b-%da%a9%d9%84%db%8c%d8%af-%d9%85%d9%88%d9%81%d9%82%db%8c%d8%aa-%d8%a8%d8%b1/
منبع