الگوریتم های گوگل برای جذب مشتری بیشتر

لیست کامل الگوریتم های گوگل و کاربردی که هرکدام دارند! ابرآراز

قبل از الگوریتم پنگوئن ربات‌های گوگل برای رتبه‌بندی، سایت‌هایی را انتخاب می‌کردند که از تعداد لینک های بیشتری استفاده کرده بودند، در نتیجه ممکن بود تعداد زیادی محتواهای بی کیفیت در رتبه های بالا دیده شوند. هنگامی که پنگوئن راه اندازی شد، طبق برآوردهای خود گوگل؛ بیش از 3 درصد از نتایج جستجو را تحت تأثیر قرار داد. در بین سال های 2012 تا 2016، الگوریتم پنگوئن، چندین بار آپدیت و در سپتامبر 2016 بزرگترین تغییر رخ داد و پنگوئن بخشی از الگوریتم اصلی گوگل شد. بر اساس بررسی‌های انجام شده بیش از 30 درصد جست‌وجوهای گوگل امروزه بر اساس الگوریتم تطبیق عصبی دسته‌بندی می‌شوند. گوگل اعلام کرده است که از سال 2018 استفاده این الگوریتم را به صورت آزمایشی آغاز کرده است. در اصل این الگوریتم سعی می‌کند که عبارات جست‌وجو شده را مفهوم صفحات مرتبط کند.

این الگوریتم محتوایی را برای محصولات مناسب می‌داند که بر اساس تجزیه‌وتحلیل دقیق و تحقیقات واقعی باشد. به‌صورت کلی، الگوریتم product review روی توضیحات دست‌اول محصولات، تصاویر منحصربه‌فرد و مرتبط با کالا تمرکز دارد و کمک می‌کند کاربران تجربه بهتری در هنگام خرید محصولات داشته باشند. از ابتدای معرفی این الگوریتم تا به امروز، گوگل چندین به‌روزرسانی‌ روی الگوریتم Product Reviews انجام داده است. همانطور که در بخش‌های قبلی خواندید، به‌روزرسانی‌های پاندا، مرغ مگس‌خوار و رنک برین از تمرکز کامل بر کلمات کلیدی فاصله می‌گیرند و به سایر معانی هم توجه می‌کنند. گوگل، آپدیت برت را نقطه اوج درک معانی است و بهتر از سایر الگوریتم های گوگل کار می‌کند.

مرغ مگس خوار ( Google Hummingbird ) وظیفه داشت که بهترین و نزدیک‌ترین نتیجه را برای کاربران به نمایش دربیاورد. همین موضوع باعث شد تا به مرور زمان، صفحاتی که مطالب نامربوط را منتشر می‌کردند، از نتایج جستجو حذف شوند. ربات‌های گوگل می‌توانند محتواهای تازه را از این طریق شناسایی کنند که قبلا برای آنها کار پیچیده‌تری بود. هدف این است که از این طریق محتوا را به روز رسانی کنند و کیفیت نتیجه جستجو را تا حد زیادی افزایش دهند. همچنین سرعت کارگزاری نتایج جستجو در این نوع الگوریتم هم زیر نظر گرفته می‌شود که همه این‌ها به تجربه بهتر کاربر کمک می‌کند.

انجام این کار باعث می‌شود دانش معنایی گوگل تا حد زیادی ارتقا پیدا کند، جستجوی بین‌المللی بیشتر شود و بین متن و محتوا ارتباط عمیق‌تری شکل بگیرد. این الگوریتم در سال ۲۰۱۲ معرفی شده است که باعث می‌شود کاربران به اطلاعات خیلی سریع‌تر و راحت‌تر دسترسی پیدا کنند. به این صورت که بیشتر از ۵۰۰ میلیون مفهوم را در نظر می‌گیرد و بیشتر از سه و نیم بیلیون فکس را در بین روابط این مفاهیم داخل خودش جای می‌دهد تا دنیای واقعی و روابط بین موجودات بهتر درک شود. در واقع این الگوریتم باعث می‌شود که شما در مورد مفاهیم واقعی اطلاعات دقیق‌تری داشته باشید و بتوانید خیلی راحت از طریق فیلم، کتاب و اشخاص، آنها را متوجه شوید که همین سطح کارایی گوگل را تا حد زیادی افزایش می‌دهد. الگوریتم های گوگل (Google Algorithm) به مجموعه قوانینی گفته می‌شود که این موتور جستجو برای جریمه کردن وب‌سایت‌های متخلف و همچنین نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌ها در نظر می‌گیرد.

از سوی دیگر، به‌روزرسانی کافئین به آن اجازه می‌دهد تا صفحات وب را تقریباً به محض انتشار ایندکس کند. این بدان معنی است که محتوای جدید می تواند به محض انتشار ایندکس و در نتایج جستجو بسیار سریعتر از قبل ظاهر شوند. در ابتدا الگوريتم پنگوئن کل سايت‌هایی را که اسپم شناسایی می نمود جريمه مي كرد ولي در آپديت هاي بعدي فقط صفحات اسپم سايت را هدف قرار می داد. جریمه بدین صورت بود که کل صفحات اسپم از ايندكس گوگل حذف شده و يا فقط عبارات اسپم حذف می شدند. موتورجستجوگوگل با درک کردن فرایند دریافت لینک، سایت هایی معتبر و با لینک‌های طبیعی را شناسایی و با رتبه بهتر نمایش داد و سایت هایی که از اسپم استفاده کرده بودند به آخرین رتبه ها فرستاده شدند.

چهارمین بروزرسانی بررسی‌های محصول (Product Reviews) از این تاریخ آغاز شد و قرار بود عملیاتی شدن آن 2 تا 3 هفته طول بکشد، اما گوگل اعلام کرد که پس از 6 روز این بروزرسانی به طور کامل اجرایی شده است. به طور کلی، این بروزرسانی آنقدر گسترده نبود و در مقایسه با بروزرسانی های قبلی بررسی محصول، نوسان رتبه کمتری را شاهد بودیم. گوگل بعد از این آپدیت برای بررسی‌های محصول (فعلاً به زبان انگلیسی) که برای جستجوگران مفید و کارآمد است، ارزش بیشتری قائل می‌شود و به آن‌‌ها امتیاز بیشتری می‌دهد. 3- افزایش مدت زمان ماندگاری در سایت و کاهش بانس‌ریتهمان طور که می‌بینید این دو فاکتور با هم نسبت عکس دارند و بالا رفتن یکی باعث پایین آمدن دیگری می‌شود. 1- افزایش نرخ کلیک با استفاده از توضیحات (Description) جذابحتما برای شما هم پیش آمده که قبل از کلیک روی لینک سایت توضیحات مختصری را که در صفحه‌ی نتایج درباره‌ی سایت نوشته شده، بخوانید. هر چه این توضیحات جذاب‌تر و ترغیب‌کننده‌تر باشد احتمال کلیک کردن شما بیشتر می‌شود.

گوگل این تغییر را به تدریج طی چند ماه آینده ارائه خواهد کرد، بنابراین ممکن است در حال حاضر هیچ تغییری را مشاهده نکنید. این دومین به‌روزرسانی هسته اصلی گوگل در امسال بود و سه روز پس از اتمام بروزرسانی محتوای مفید شروع شد. به طور کلی این آپدیت نسبت به بروزرسانی‌های قبلی، از جمله بروزرسانی هسته اصلی گوگل در ماه می امسال، از اهمیت کمتری برخوردار بود. 5- لینک دادن به صفحاتی با محتوای مشابه با عنوان‌های جذاب به صفحه‌هایی با محتوای مشابه لینک بدهید به طوری که مخاطب مدام در صفحات سایت شما رفت و آمد کند. با به هم وصل کردن محتواهای جذاب و ترغیب‌کننده می‌توانید از سایتتان یک هزارتوی هیجان‌انگیز بسازید که کاربر بدون این که متوجه‌ی گذشت زمان شود، ساعت‌های زیادی را در سایت شما سپری کند. 2- افزایش نرخ کلیک با استفاده از برندسازی قوی نکته مهم دیگر، تاکید بر برندسازی‌ست.

‏الگوریتم موش کور یا Possum‏ فرآیندی است که توسط موتور جستجو انجام می شود، تا سئو ‏محلی ‏را ‏مورد بررسی قرار دهد. این الگوریتم که کاربرد و عملکرد مشابهي با الگوريتم کبوتر دارد، سال ‏‏2016 ‏آخرین بروزرسانی خود را انجام داد. زمانیکه عبارت جستجو شده به یک موقعیت مکانی یا یک کسب‌و‌کار محلی اشاره دارد، فاکتورهایی مانند فاصله مکانی، ساعت کاری و سهولت دسترسی حتی از میزان اعتبار سایت یا محتوای قرار گرفته در آن مهم‌تر خواهند بود. در اصل تمرکز الگوریتم کبوتر روی سئوی محلی (Local Seo) و جستجوگر محلی (Local Search) است، که بهتر است توضیحی مختصر درباره این دو داده تا خیلی بهتر کارایی این الگوریتم را درک کنید. جستجوگران می‌خواهند جدیدترین محتوای مرتبط را در سریع ترین زمان ممکن پیدا کنند و کسب و کارها به عنوان ناشر انتظار دارند در همان لحظه که محتوای خود را  منتشر می‌کنند در دسترس جستجوگران قرار بگیرد.

الگوریتم پنگوئن کیفیت و اعتبار لینک‌ها را بررسی می‌کند و به کمک سرچ‌های مفهومی الگوریتم مرغ‌ مگس‌خوار کاربرها می‌توانند منظورشان را راحت‌تر به گوگل برسانند. الگوریتم گورخر به کاربرها کمک می‌کند یک خرید اینترنتی با کیفیت را تجربه کنند و الگوریتم کبوتر قرار است حواسش به مکان و موقعیت کاربرها باشد و بهترین نتایج ممکن را به آن‌ها نشان بدهد. الگوریتم پیج‌لایوت مراقب است آلودگی‌های دیداری ناشی از تبلیغات سایت‌ها، کاربرها را آزار ندهد و در نهایت الگوریتم رنک‌برین با تحلیل رفتار کاربرها مدام خودش را تغییر می‌دهد تا به کیفیتی که ‌آن‌ها انتظار دارند، نزدیک‌تر شود. سپس، از قوانین خاص هر کدام از الگوریتم‌ها صحبت کردیم و روش‌های تعامل با آن‌ها را از طریق بهینه‌سازی سایت یاد گرفتیم. با وجود این‌که  الگوریتم‌ های گوگل می ‌توانند سبب جریمه شدن یا افت رتبه وب ‌سایت ها شوند در مقابل نیز می‌توانند به کاربران کمک بسیاری کنند.

28 ژانویه  2009،یکی از کارمندان گوگل الگوریتم Vince را ارائه داد که گوگل را دستخوش تغییرات زیادی کرد. در نهایت، تولید محتوای باکیفیت، بهینه‌سازی سایت برای موبایل، افزایش سرعت بارگذاری صفحات و ایجاد لینک‌های معتبر همچنان از مهم‌ترین اصول سئو هستند که باید همیشه در نظر گرفته شوند. الگوریتم پنگوئن بیشتر روی کیفیت لینک‌ها و جلوگیری از لینک‌سازی‌های اسپم تمرکز دارد، در حالی که پاندا بر کیفیت محتوای صفحات تأکید دارد. ترکیب محتوای باکیفیت و لینک‌های معتبر به شما کمک می‌کند تا از هر دو الگوریتم بهره‌مند شوید. این الگوریتم به تغییرات موقتی رتبه‌بندی سایت‌ها در زمان بروزرسانی الگوریتم‌های اصلی گوگل اشاره دارد.

از سوی دیگر، گوگل نیز دائماً الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی می‌کند تا نتایج بهتری برای جستجوهای کاربرانش نمایش دهد. در سال‌های اخیر استفاده گوگل از الگوریتم‌های هوش مصنوعی افزایش پیدا کرده و گوگل سعی می‌کند که با استفاده از الگوریتم های هوش مصنوعی نتایج بهتری را به کاربران نمایش دهد. در همین زمان گوگل علاوه بر به‌روزرسانی الگوریتم‌های قدیمی، ‌الگوریتم‌های جدیدی را معرفی کرده که هر کدام وظایف مشخصی بر عهده دارند. یکی از مشکلاتی که همیشه برای خرید اینترنتی با آن مواجه هستیم، بررسی اعتبار و اطمینان از رسیدن کالا است. به همین خاطر یکی دیگر از الگوریتم های گوگل به نام گورخر در سال ۱۹۹۸ معرفی شد.

الگوریتم تازگی محتوا به صورت تخصصی محتواها را از لحاظ اطلاعات و داده‌های ارائه شده مورد بررسی قرار می‌دهد. اگر اطلاعات ارائه شده در سایت آپدیت نباشد، کیفیت محتوا را پایین تشخیص می‌دهد. با اینکه الگوریتم بهینه‌سازی سایت پاندا یکی از قدیمی‌ترین الگوریتم‌های گوگل است که برای بررسی محتوای سایت‌ها و انتخاب بهترین محتوا به وجود آمد، تا کنون بارها و بارها به‌روزرسانی شده است. به این ترتیب علاوه بر بررسی محتوای سایت، هم‌زمان بک لینک‌ها و ارتباطشان با محتوا را نیز بررسی خواهد کرد. حالا که این فرایند انجام شد، گوگل هنگام جستجوی یک کلمه خیلی راحت‌تر می‌تواند عبارت مرتبط را پیدا کند. به ازای جستجوی هر عبارتی در گوگل هزار نتیجه وجود دارد، گوگل از طریق الگوریتم‌های خود تصمیم می‌گیرد که نتایج با چه نظم و ترتیبی به کاربر نمایش داده شود.

زیرا کاربران اغلب از عبارت‌های ترکیبی برای جستجو استفاده می‌کردند که گوگل در درک آن‌ها دچار مشکل می‌شد. الگوریتم تپه گوگل، یکی از الگوریتم‌های مهم و تاثیرگذار در دنیای سئو است که با هدف بهبود کیفیت نتایج جستجو و شناسایی صفحات وب معتبر و تخصصی طراحی شده است. این الگوریتم‌ها مسئول رتبه‌بندی میلیاردها صفحه وب و نمایش مرتبط‌ترین نتایج به کاربران هستند. هر یک از این الگوریتم‌ها با هدف خاصی طراحی شده و در طول زمان نیز به روزرسانی می‌شوند. چیزی که تا کنون برای همه‌ی ما محرز شده، این است که گوگل می‌خواهد اطمینان حاصل کند که کاربران با جستجو در موتور جستجوی او، به بهترین و مفیدترین نتایج دست پیدا کنند. در ماه‌های ابتدایی معرفی این الگوریتم به نظر نمی‌رسید که عملکرد آن تاثیر منفی بر روی سایت‌ها داشته باشد.

این الگوریتم با هدف شناسایی و رتبه‌بندی دقیق‌تر وب‌سایت‌هایی که اطلاعات مرتبط با سلامت ارائه می‌دهند، طراحی شده است. اطلاعات نادرست در حوزه سلامت می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری برای افراد داشته باشد. به همین دلیل، گوگل با معرفی الگوریتم مدیک تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که کاربران به اطلاعات دقیق و قابل اعتماد دسترسی داشته باشند. وب‌سایت‌هایی که محتوای تخصصی، معتبر و قابل اعتماد تولید می‌کنند، در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب می‌کنند. این الگوریتم توانایی بالایی در شناسایی وب‌سایت ‌هایی دارد که اطلاعات نادرست، گمراه‌کننده یا تبلیغاتی ارائه می‌دهند.

الگوریتم گوگل یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در سال ۲۰۱۷، به‌صورت غیررسمی توسط گوگل معرفی شد. الگوریتم رقص گوگل نیز یکی دیگر از الگوریتم‌ های گوگل است که عملکرد جالبی دارد. عملکرد این الگوریتم که در اوایل دهه‌ی ۲۰۰۰ معرفی شد، به این ترتیب است که وقتی گوگل صفحات جدید وب سایت‌ها را ایندکس می‌کند و یا تغییراتی در الگوریتم خود می‌دهد، ممکن است نتایج جستجو تغییر کند. کاری که گوگل انجام می‌دهد این است که با بازی کردن با رتبه‌های صفحات مختلف، داده‌های متفاوتی را از کاربران دریافت کرده و در نهایت به این نتیجه می‌رسد که کدام صفحه باید در رتبه‌های بالاتر قرار بگیرد. این الگوریتم از مجموعه‌ای از عوامل مختلف استفاده می‌کند تا ارزیابی کند کدام صفحات و منابع وب مرتبط‌تر و کارآمدتر هستند. این عوامل شامل ویژگی‌های مختلف مانند کلمات کلیدی، کیفیت محتوا، اعتبار و اهمیت منابع، سرعت بارگیری صفحات و ساختار صفحات وب می‌شوند.

شما ممکن است محتوایی تولید کنید که در رتبه 3 قرا بگیرد و پس از آپدیت و تغییر در آن، صفحه را به لینک 1 برسانید. این مواردی که عنوان کردیم تنها چند مورد از صدها موردی است که در زمان بررسی صفحات، توسط الگوریتم جستجوی گوگل مورد بررسی قرار می‌گیرد. در ادامه هرکدام از این الگوریتم‌ها را بررسی خواهیم کرد و به این سوال پاسخ می‌دهیم که الگوریتم های گوگل هرکدام چه وظایفی برعهده دارند. هدف اصلی گوگل در معرفی به روز رسانی دزد دریایی در آگوست ۲۰۱۲، باز پس گیری امتیاز به صفحاتی بود که از محتواهای غیریونیک و بدون کپی رایت استفاده می‌کردند. در این صورت اگر محتوایی را به شکل کپی و بدون ذکر منبع اصلی در سایت خود منتشر می‌کردید، دچار پنالتی می‌شدید.

بدیهی است که تاریخ و چهره های مشهور کشورهای جهان، نقش مهمی در جست و جو و عملکرد گوگل دارد. ‌‌موبایل ‌فرندلی ‌بودن ‌سایت ‌نه ‌تنها ‌به ‌شما ‌کمک ‌می ‌کند ‌ترافیک ‌بیشتری ‌را ‌جذب ‌کنید، ‌بلکه ‌به ‌نرخ ‌تبدیل‏Conversion ‎Rate‏ ‌نیز ‌کمک ‌می ‌کند. کار این جستجوگر بدین صورت است که لوکیشن عبارت مورد جستجوی شما را پیدا می کند. یعنی مثلا اگر عبارت پمپ بنزین را جستجو کنید، سعی میکند نزدیک ترین پمپ بنزین را برای شما پیدا کند. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

بدین ترتیب وبسایت اصلی را شناسایی و سپس رتبه بهتری را به تولید کننده اصلی محتوا داده و سایر وبسایت های کپی کننده را با افت شدید رتبه جریمه خواهد کرد. در حال حاضر بخشی از اینترنت با استفاده از الگوریتم تطبیق عصبی بررسی و رتبه‌بندی می‌شود. با این حال باید دید گوگل تا چه اندازه از این الگوریتم در موتور جست‌وجوی خود استفاده می‌کند. در صورتی که این الگوریتم عملکرد مناسبی از خود نشان دهد ممکن است در آینده‌ای نزدیک تمام نتایج جستجوها بر اساس این الگوریتم نمایش داده شود. در این مقاله، به سفری عمیق به قلب تکامل جستجو و الگوریتم های گوگل از ابتدا تا سال ۲۰۲۴ می پردازیم. این سفر، ما را با تاریخچه الگوریتم های گوگل و تأثیر آن ها بر نتایج جستجو آشنا می کند و به درک بهتری از سئو و بهینه سازی موتور جستجو می رساند.

گوگل برای نمایش نتایج بهتر به کاربران خود، از الگوریتم‌های زیادی استفاده می‌کند که هرکدام از آن‌ها مسئولیت بخشی از سایت را بر عهده دارند. این الگوریتم‌ها از یک سو می‌توانند باعث جریمه سایت شوند، اما از طرفی می‌توانند رتبه سایت شما را بهبود ببخشند و این در صوتی امکان‌پذیر است که این الگوریتم‌ها را بشناسید و از انجام کارهایی که از نظر آن‌ها ممنوع است بپرهیزید. در این مقاله سعی کردیم به معرفی الگوریتم‌های مهم گوگل که تاثیر زیادی روی رتبه‌بندی و سئوی وب‌سایت دارند، بپردازیم. در سال 2016 گوگل بعد از الگوریتم‌های ونیز و کبوتر، از الگوریتم صاریغ برای سرچ محلی پرده‌برداری کرد تا یک پرده دیگر نیز در باغ وحش مجازی خود داشته باشد. بعد از این به‌روزرسانی دیده شدن در سرچ محلی برای برخی کسب و کارهایی که در رتبه‌بندی کلی گوگل نمی‌توانستند رتبه خوبی به دست بیاورند ساده‌تر شد تا کاربران هم راحت‌تر بتوانند به کسب و کارهای نزدیک خود دست پیدا کنند.

الگوریتم پنگوئن گوگل، یکی از مهمترین الگوریتم‌های موتور جستجوی گوگل است که در سال ۲۰۱۲ معرفی شد. الگوریتم‌های گوگل، به عنوان قلب تپنده موتور جستجو، به طور مداوم در حال تکامل هستند تا بتوانند بهترین و مرتبط‌ترین نتایج را به کاربران ارائه دهند. درک دقیق نحوه عملکرد این الگوریتم‌ها و به‌روزرسانی‌های مداوم آن‌ها برای هر کسی که در زمینه سئو و دیجیتال مارکتینگ فعالیت می‌کند ضروری است. با استفاده از تکنیک‌های سئو مطابق با آخرین تغییرات الگوریتم های گوگل، می‌توان رتبه وب‌سایت‌ها را بهبود داد و در نتیجه، ترافیک بیشتری به دست آورد. در این مطلب به بررسی کامل انواع الگوریتم‌های Google پرداختیم و درباره تاریخچه و کاربرد هرکدام از این الگوریتم‌ها گفتیم. ممنون از اینکه تا انتهای این نوشته همراه ما بودید؛ در صورت داشتن هرگونه سوال، نظر یا پیشنهاد، آن را در بخش نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

آیا پنگوئن کارت قرمز جریمه را نشانتان خواهد داد؟پنگوئن به دلیل داشتن شخصیت درون‌گرا، هیچ‌وقت به شما اعلام نمی‌کند که جریمه شده‌اید. تمام این‌ موارد می‌تواند نشانه‌ی جریمه شدن شما توسط الگوریتم پنگوئن باشد اما اول مطمئن شوید بعد دست به اصلاحات بزنید، شاید مشکل از جای دیگری باشد. فرآیندی که موتور های گوگل بر اساس آن تجزیه و تحلیل وب سایت ها را انجام می دهند. خزنده موتور های جستجو همه اطلاعات و داده ها را گرد آوری کرده و ذخیره و نگهداری می کند. در حقیقت الگوریتم ها به شکل ریاضی هستند که محتویات و اطلاعات توسط آنها طبقه بندی می شود تا زمانی که به این داده ها کاربر احتیاج داشته باشد. الگوریتم گوگل به هر کدام از عملکردهای پیچیده برای رتبه بندی نتایج در موتور جستجوی گوگل گفته می شود رعایت این الگوریتم ها موجب بهینه سازی رتبه در نتایج جستجو می شود.

به عبارتی اگر کاربر، سرچ می‌کند نزدیک‌ترین سوپرمارکت به من، الگوریتم کبوتر، تلاش مي‌کند تا نزدیک‌ترین سوپرمارکت را به شما نشان دهد. الگوریتم سند باکس که آن را تحت عنوان sandbox می‌شناسند، در سال ۲۰۰۴ در گوگل وجود دارد اما این روزها بیشتر ارتقا پیدا کرده است. این الگوریتم اعتبار و کیفیت سایت‌هایی را افزایش می‌دهد که به تازگی تاسیس شده‌اند. به این صورت که ممکن بود شما گاهی اوقات چیزی را در گوگل جستجو کنید و به یک نتیجه غیرمنطقی و غیر مرتبط برسید اما از آنجا که آپدیت‌های جدید روی کار آمده، دیگر چنین اتفاقی را تجربه نمی‌کنید. در نتیجه نتایجی که به دست می‌آورید، مطابق با چیزی است که داخل سایت جستجو کرده‌اید. همین موضوع باعث می‌شود که خیلی راحت مطالب داخل سایت را تفکیک کرده و آنها را درک کنید که در بهبود نتایج محلی تاثیر بسیار زیادی دارد و آن را به عنوان یکی از تاثیرگذارترین الگوریتم‌ها داخل گوگل می‌شناسند.

الگویتم مرغ مگس خوار، مسیر جستجو را از تمرکز بر کلمات کلیدی به درک مفهوم و نیت جستجوها تغییر داد. اگر به گوگل به چشم یک نابغه چندزبانه نگاه کنیم، الگوریتم‌هایش درست مثل مغز او عمل می‌کنند. با هر جستجو، گوگل ذهنش را به کار می‌گیرد تا در میان میلیاردها صفحه، بهترین و مرتبط‌ترین پاسخ را برای ما پیدا کند. اما پشت این ذهن فعال، مجموعه‌ای پیچیده از فرمول‌ها و معیارها پنهان شده که به آن الگوریتم گوگل می‌گوییم. اگر به دنبال راهکارهایی برای بهبود رتبه سایت خود هستید، ما می‌توانیم شما را در اجرای بهترین استراتژی‌های سئو راهنمایی کنیم تا به موفقیت در جستجوهای گوگل دست یابید.

در واقع تا آن زمان هنوز چیزی به اسم طراحی کنش‌گرا (Responsive) در توسعه‌ی وب، آنچنان وجود نداشت. گوگل هم نسبت به این ماجرا عکس‌العمل نشان داده و تلاش کرد تا وب‌سایت‌ها را مجبور کند تا به‌صورت Responsive طراحی شوند. برای آن‌که بخواهید سایت خود را از پنالتی‌های الگوریتم Fred در امان نگه دارید، بهتر است در ابتدا راهنمای گوگل وبمستر را مطالعه کنید. پس از آن باید محتوا‌های بی‌کیفیت یا با تعداد کلمات بسیار پایین را به روز کرده و به جای آن‌ها از محتواها و اطلاعات مرتبط متناسب و مفید استفاده کنید. بنا بر آن چیزی که گوگل منتشر کرده، سرعت صفحه یک فاکتور کلیدی در امتیاز دادن به صفحات موبایلی است. می‌توانید برای حل مشکلات مربوط به این به ‌روز رسانی، ابتدا سرعت بالا آمدن صفحات سایت خود را در موبایل بررسی کنید.

البته به دلیل تعدد وجود سایت‌های دانلود، ممکن است فعالیت شما از چشم گوگل دور بماند و جریمه نشوید. الگوریتم E-A-T مبتنی بر سه عامل است که گوگل برای اندازه گیری اعتماد وب سایت یا مارک شما استفاده می کند. گوگل ادعا می کند” همه چیز در مورد اطلاع کاربران موتورهای جستجو است تا ما بهترین تجربه را در اختیار مشتریان خود قرار دهیم. الگوریتم BERT، به Google کمک می کند تا زبان طبیعی را بهتر درک کند، هم چنین این الگوریتم بر رتبه بندی ارگانیک و قطعه های برجسته تأثیر به سزایی دارد. الگوریتم BERT یک چارچوب NLP پردازش زبان طبیعی است که گوگل آن را تولید و سپس آن را در اختیار کاربران قرار داده است.

به این ترتیب برای سایت‌هایی که محتوای تکراری منتشر می‌کردند رتبه منفی در نظر گرفت. در سال 2011 گوگل الگوریتم رتبه‌بندی را طوری تغییر داد تا محتوای تازه‌تر در بالای نتایج قرار بگیرد. به این ترتیب اگر موضوعی در یک دوره داغ می‌شد یا یک رویدادی در حال اجرا بود کاربران راحت‌تر می‌توانستند به مطالب مربوطه دست پیدا کنند. قبل از اینکه به سراغ بررسی الگوریتم‌های گوگل برویم بد نیست نکته‌ای را بدانید. بسیاری از متخصصان سئو زمانی که می‌بینند ترافیک وب سایت به طرز غیرقابل پیش بینی کننده‌ای کم شده است، اول از همه به سراغ مسائلی چون اسپم بودن، بررسی بک لینک‌ها یا سئوی داخلی سایت می‌روند.

این الگوریتم همچنان در حال توسعه و بهبود است و به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل تاثیرگذار بر رتبه‌بندی سایت‌ها در گوگل محسوب می‌شود. پس این الگوریتم با کاهش رتبه این نوع سایت‌ها، به بهبود کیفیت نتایج جستجو و افزایش رضایت کاربران کمک کرد. الگوریتم ماه عسل گوگل (Google Honeymoon) یک پدیده جالب در دنیای سئو است که در سال 2004 معرفی شد. این الگوریتم به گوگل کمک می‌کند تا سایت‌های جدید را به دقت ارزیابی کرده و رتبه واقعی آن‌ها را مشخص کند. وقتی یک سایت جدید ایجاد می‌شود و محتوای باکیفیتی تولید می‌کند، گوگل آن را به سرعت در نتایج جستجو نمایش می‌دهد.

به‌عنوان مثال اگر یک کسب‌وکار چندین صفحه در گوگل مای بیزینس (Google My Business) با اطلاعات مشابه داشته باشد، موش کور ممکن است فقط یکی از آن‌ها را نمایش دهد. در مقابل محتوای با کیفیت و ارزشمند نیز از نظر گوگل از اهمیت بسیار ویژه ‌ای برخوردار است چرا که از این طریق متوجه می‌شود شما می‌دانید سئو چیست و از تکنیک ‌های آن نیز استفاده می‌کنید. هدف از این الگوریتم پائین آوردن رتبه سایت‌ هایی است که دارنده محتوای بی‌کیفیت هستند. به‌طورکلی تمامی الگوریتم ‌های گوگل در تلاشند که وب سایت ‌های اسپم را شناسایی و حذف کنند و نتایج جستجوی گوگل را تا حد امکان کارامد کنند. ایندکس کردن موبایل اول با اولویت دادن به نسخه موبایل وب سایت ها در ایندکس کردن و رتبه بندی، به بهبود تجربه جستجوی کاربران موبایل کمک کرد. این تغییر مهم به گوگل این امکان را داد تا نتایج جستجوی مرتبط تری را برای کاربران موبایل ارائه دهد، که با افزایش استفاده از موبایل برای جستجو، بسیار مهم است.

اگر هنوز متوجه عملکرد الگوریتم رنگ برین و همکاری آن مرغ مگس خوار نشدید، به مثال زیر توجه کنید. گرچه هنوز وظایف و نقش های الگوریتم کافئین مشخص نشده است، اما کمپانی گوگل در سال 2019 در مورد این الگوریتم اعلام کرد که کافئین هم به نفع جستجوگران است و هم محتوا نویسان... بر روی اولین سایت پیشنهادی گوگل کلیک می کنید و پس از ورود به سایت چندین تبلیغ متفاوت که در گوشه و کنار سایت وجود دارد، را می بینید. در مرحله بعد، پس از کلیک بر روی یک مبحث اصلی بر روی سایت چندین نیو تب برای شما بارگذاری می شود که واقعا آزار دهنده است. تهیه محتوای مربوط به محصولات مستلزم صرف زمان و تلاش بیشتر برای تحقیق، آزمایش و تجزیه و تحلیل محصول و همچنین توجه بیشتر به جزئیات و ارائه اطلاعات زمینه ای بیشتر در مورد محصولات مورد بررسی باشد.

گوگل، الگوریتم گورخر خود را با هدف نظارت بر امنیت سایت‌های فروشگاهی در ژانویه 2012 معرفی کرد. گورخر یک الگوریتم ضد اسپم است و فروشگاه‌های اینترنتی که سیاست درستی برای فروش کالا ندارند از طرف این الگوریتم جریمه می‌شوند. E-A-T از نظر فنی یک عامل رتبه بندی نیست، اما می‌تواند بر رتبه سایت شما تاثیر بگذارد. E-A-T به اختصار نشان‌دهنده، Expertise (تخصص)، Authoritativeness (اعتبار) و Trustworthiness (اعتمادپذیری) است. در این باغ وحش مجازی گوگل پرنده‌های دیگری هم حضور دارند و یکی از آن‌ها الگوریتم کبوتر است که یک سال بعد از مرغ مگس خوار و در 2014 متولد شد. این الگوریتم هم مانند الگوریتم ونیز بر سئوی محلی تمرکز دارد با این تفاوت که علاوه بر این که بر صفحات نتایج اثرگذار است بر نقشه گوگل نیز توجه ویژه‌ای داشته است و منجر به توانایی گوگل در ارائه نتایج نزدیک به کاربران شده است.

در گذشته تعداد بسیار زیادی از کاربران گوگل تنها از نسخه دسکتاپ استفاده می‌کردند، با گذشت زمان هرچقدر که جلوتر رفتیم درصد بیشتری از کاربران به استفاده از نسخه موبایل سایت‌ها روی آوردند. به همین دلیل گوگل هم تمرکزش را بر روی نسخه موبایل سایت‌ها گذاشت و این موضوع تا حدی جدی شد که گوگل رسما اعلام کرد که نسخه موبایل سایتها در اولویت قرار دارد و از طریق نسخه موبایل صفحات را ایندکس می‌کند. پیشنهاد گوگل برای وب سایت‌ها استفاده از قالب‌های ریسپانسیو یا تکنولوژی صفحات موبایلی پرشتاب است. این تکنولوژی که با نام مخففAMP شناخته می‌شود، باعث می‌شود صفحات یک سایت در حالت موبایل با سرعت بسیار بالاتری نمایش داده شود. برای اینکه مطمئن شوید صفحات وب سایت شما موبایل فرندلی است، می‌توانید از ابزار گوگل موبایل فرندلی تست (Google Mobile friendly test) که به صورت کاملاً رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرد، برای بررسی وب سایت خود استفاده کنید. تیم هدف با اشتیاق و تعهد، با بکارگیری دانش و تخصص خود سعی در ارائه باکیفیت‌ترین خدمات دیجیتال مارکتینگ با بهینه‌ترین زمان و هزینه دارد.

خصوصاً سایت‌هایی که از تاکتیک لینک‌های دستکاری شده برای بالا بردن رنک گوگل استفاده می‌کردند. این آپدیت برای اطمینان گوگل از صفحات بهینه شده برای دستگاه‌های تلفن همراه و مرتب سازی آن‌ها بر اساس بهترین‌ها در جستجوهای موبایلی منتشر شد. البته ممکن بود نسخه مرورگر یا سیستم عامل موبایل در کیفیت جستجو‌ها تاثیر گذار باشد. قبل از این به روز رسانی، در صورتی که کسب و کار شما به شکل فیزیکی در شهر هدفتان حضور نداشت، موتور جستجو به سختی شما را در میان نتایج نشان می‌داد. اما در حال حاضر اینطور نیست و گوگل کسب‌وکارهایی که خارج از محدوده مکانی وجود دارند را تقویت می‌کند.

از دیگر وظایف الگوریتم بهینه‌سازی سایت PayDay Loan حفاظت بهتر نتایج جستجو در برابر حملات سئوی منفی سایت‌هاست. EMD مخفف Exact Match Domain به معنی دامنه دقیقا مرتبط است و به دامنه‌هایی اشاره دارد که دقیقا شبیه به کلمه کلیدی هستند که کاربر آن را جستجو می‌کند. قبلا سایت‌ها بدون توجه به محصول و محتوای خود، دامنه سایت را طبق کلمه کلیدی انتخاب می‌کردند که رتبه خوبی هم دریافت می‌کردند که این آپدیت جلوی این روش را گرفت. ما سئوکاران و مدیران وب‌سایت‌ها برای اینکه بهره بهتر و بیشتری از الگوریتم‌های گوگل ببریم باید با تک تک آن‌ها و طرز کارشان آشنا باشیم تا در جای مناسب و به درستی آن‌ها را به کار بگیریم. به همین جهت در ادامه فهرست کاملی از تمام آپدیت‌های الگوریتم‌های گوگل به همراه توضیح مختصری در مورد آن‌ها ارائه خواهد شد.

حتما بارها و بارها این را شنیده اید که در اینترنت مطالب به راحتی کپی می شود و در سایتی دیگر قرار می گیرد. خوب این عمل فرآیند سئو را دچار اختلال می کرد و سایت های با کیفیت و دسته اول واقعا در میان انبوهی از سایت ها ناپدید می شدند و جایگاه خاصی نداشتند. به این صورت که خزنده های این الگوریتم مدام به دنبال مطالب و محتوای دسته اول است و دیگر سایت ها را که مطالب را کپی می کنند را شناسایی و از لیست جستجو حذف می کند. یکی از موضوعات بسیار مهمی که همیشه با الگوریتم‌های گوگل ارتباط دارد و باید خود را با توسعه و پیشرفت الگوریتم‌های گوگل تطبیق دهد، اصول سئو است. همه آن روش‌ها و ترفندهایی که متخصصین سئو در فضای داخلی (سئوی داخلی) و خارجی (سئوی خارجی) سایت پیاده سازی می کنند که صفحات مختلف سایت به بهترین جایگاه در صفحه اول گوگل برسند جزء اصول سئو و بهینه سازی سایت محسوب می شود. الگوریتم MUM این پتانسیل را دارد که به شما در انجام کارهای پیچیده کمک می‌کند.

اکثر کاربران این روزهای اینترنت، از موبایل برای جستجوهای خود استفاده می‌کنند. پس گوگل با اولویت قرار دادنِ سایت‌هایی که در موبایل بهتر نمایش داده می‌شوند، سهولت بیشتری را برای کاربران موبایلی خود به ارمغان می‌آورد. الگوریتم گوگل دنس به سایت‌ها این امکان را می‌دهد که در بازه‌های کوتاه‌مدت با تغییرات موقتی رتبه‌بندی مواجه شوند، اما برای موفقیت در برابر آن، کیفیت و محتوای مفید را باید همواره در اولویت قرار داد. الگوریتم های گوگل قوانین مربوط به نحوه‌ی امتیازدهی به وب‌سایت‌های مختلف را مشخص می‌کنند. به‌عنوان مثال برخی از این الگوریتم‌ها وب‌سایت‌های خاطی را جریمه می‌کنند و برخی دیگر کیفیت محتوا و سیستم لینک‌دهی داخلی و خارجی وب‌سایت را بررسی کرده و به آن‌ها امتیاز می‌دهند. الگوریتم‌‌های زیادی از سوی گوگل برای نزدیک کردن نتایج نمایش داده شده به قصد اصلی کاربر معرفی شده‌اند.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/